Kara Kartal

2009.04.08. 15:16

Avagy Fekete Sas. A Besiktas futball csapatának kabalaállata. A meccs szombaton volt, közvetlen az iskolai incidenst követő szombaton. Ez azért fontos, mert itt is balhé volt és sikerült ismét nyelnem egy kis könnygázszerűt. Bár ez nem biztos, hogy az volt, mert kevésbé mart. Maximalizmusom még a könnygáznyelésre is kiterjed, hisz ha kaptam pénteken, akkor szombaton miért is ne újra? Az elmúlt napok szituációi erősen emlékeztetnek a középiskolás éveimre, avagy önakaratomon kívül mindig ott vagyok a balhé közepén, nem csinálok semmit, mégis megszívom.

A meccsről csak annyit, hogy aki ismer tudja, hogy utálom a focit. Erős gondolkodás után viszont rájöttem, hogy a foci meccs olyan, mint a horgászás. A többség nem szereti, de mégis megy a sör meg a kaja miatt. A különbség csak az, hogy a meccsen ordítani kell, a horgászás közben meg csendesen tevékenykedni. Valószínűleg ezért van a meccsek többsége szombaton, mert aki szombaton meccsen kiordította magát, az a vasárnapi horgászáskor úgyse tud hangoskodni, mert be van rekedve.

A meccs amúgy hasonlított a magyar NB1-re, avagy üres kapura rálő és a léc fölé megy egy méterrel. A különbség csak az, hogy bár a törökök is utálják minden szomszédjukat, és őket is utálja mindenki körülöttük, mégsem láttam a meccsen egyetlen politika transzparenst sem. Nem láttam, olyan plakátot sem, hogy ciprus másik felét kérik vissza, vagy revíziót követelnek, vagy hasonló. A foci az foci, a politika az meg politika. Nem keverik a dolgokat. Ettől függetlenül ugyanúgy szét lett verve mindenki a rendőrök által, mint otthon. Csak hát nekik nincsen Strausburgjuk, ahova lehet menni sipítozni.

A hangulat jó volt, a Besiktas az Emniyet csapata ellen játszott. Emniyetről tudni kell, hogy ott van a rendőr főkapitányság, a bevándorlási hivatal meg a legtöbb hivatalos szerv központja. Ezek a közfeladatot ellátó szervek idén ünneplik fennállásuk 161.-ik évfordulóját. (rendőrség, katonaság, készenléti kommandó stb.) Ennek alkalmából a rendőrök katonák kisgyermekükkel vonultak fel a meccs előtt, akik ugyancsak egyenruhába voltak bújtatva. Gondolom nem mondok újat azzal, hogy a stadionban lévő több ezer ember kifütyülte őket. Elég durván. A felnőtteket gondolom hidegen hagyta, de az a kisgyerek aki ezután elhiszi az oviba, hogy a faterja megbecsült ember a rendőr melóval és szeretik, akkor az a gyerek valószínűleg még 25 éves korában is a Jézuskát fogja várni.

Az eredmény 1-0 lett a Besiktasnak. Nem hozott lázba az eredmény, de mivel a gólnál 4 különböző irányból rángattak, így színlelnem kellett valami gólörömöt. Na de mindegy asszimilálódtam és a következő 60 percen keresztül én is énekeltem, hogy Sziaaaa Beaaa, Besikatas, Besikatas Saampiyon!. (egyébként seyaz-beyaz, ami fekete-fehéret jelent törökül, ami ugye a csapat színe, de úgy ejtik ki, hogy Szia Bea:)     

  

 

Szerző: $Szeg$

2 komment

Címkék: meccs besiktas

A bejegyzés trackback címe:

https://isztambul.blog.hu/api/trackback/id/tr291054002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feyyaz 2009.08.30. 17:29:50

Merhaba!
Én 1989-ben jártam először Istanbulban,és azóta megőrülök Törökországért! Az első látogatásom alkalmával Beşiktaş fanatikus lettem,és ez a fanatizmus azóta csak erősödött! Éppen ezért nagyon örülök,hogy találtam egy élő beszámolót kedvenc csapatom meccséről! Kár,hogy te nem szereted a focit!
Egyébként ami a Kayseri ellen történt,az azért nem mindennapos-szerencsére! Annak a balhénak óriási híre és hatása volt,tele is van a Youtube az ott készült felvételekkel.
Az a kép a csajokról gondolom a „Beşiktaş Store”-ban készült.
Egyébként a blog nem működik már? Mert látom,májusi az utolsó bejegyzés. Vagy már hazajöttél?
Üdv:
Feyyaz

$Szeg$ 2009.09.15. 16:40:54

@Feyyaz:
Csao!Bocs, hogy csak most válaszolok.Jaja hazajöttem júniusban, ég is a pofám, hogy nem zártam le a blogot, de egy bejegyzés majd zárásképpen még elpostolok mert a hazaút is kalandos volt a határon... mind1.
Igen a kép a besiktas store-ban készült.
Nekem is vannak videóim, meg képeim szóval ha érdekel akkor tudok neked küldeni msn-en: szeg187@hotmail.com vagy mailen a szeg187@gmail.com-on.
Mégegyszer bocs, hogy ilyen megkésve reagálok.várom Válaszod és minden jót!
süti beállítások módosítása