Hamam

2009.05.14. 23:45

Sűrű bocsánatkérés mindenkitől, hogy már egy jó ideje nem jelentkeztem, de iszonyatosan felgyorsultak az események. Azért próbálok visszamenőlegesen is számot adni mindenről, bár így több hét tárlatából már nem lesz elég színes.

Április utolsó hetében kipróbáltuk a törökfürdőt (Hamam), amire cseh pajtásunk Viktor beszélt rá minket. Hát meglehetősen bizarr élmény volt. A fürdőt üzemeltetőt, török csapat úgy nézett ki mintha egy vándor cirkusz  tagjai lennének. Négyen voltak: egy aránytalanul vékony kasszás srác, egy két méter magas és kétméter széles segéd, egy 150 cm magas púpos hátú masszőr és egy átlagos testalkatú úr bár a karja olyan vastag volt neki is mint a derekam.

Magyarországi körülményekre számítottam, így vittem mindent ami kell. Ennek ellenére kaptunk szappant, papucsot és kb. 5 törölközőt. Fürdőnadrágot is vittem, de arra meg nem volt szükség, ugyanis a törökfürdő elvárásaimmal ellentétesen nem úgy néz ki mint egy otthoni termálfürdő, itt törölközőben vannak az emberek nem fürdőnadrágban. A törökfürdőt egyébként mindenhol márvány borítja. A terem közepén pedig van egy 3X4 méteres márvány asztal, kürölvéve márvány mosdókagylókkal. A márványasztal a masszőr terepe. Itt lehet elnyúlni és masszíroztatni magunk. Egyébként meg le kell foglalni egy mosdókagylót, vizet engedni bele és locsolni magunkra a vizet, miközben  ott tespedünk a gőzben egy árva törölközőben és szappanozzuk magunkat. Kétszer minimum érdemes menni: először az ember feszélyezve érzi magát, másodjára meg már tudja élvezni.

Miután végeztünk kimentünk az előtérbe és miután mindenki megtörölte magát deréktól lefelé jött a csávó akinek akkora volt a karja mind a derekam. Leültünk egy padra és végig törölt mindenkit, deréktól felfele. Azt hozzá kell tenni, hogy a fejemet olyan erővel törölte meg, hogy még a szemgödrömet is szárazra törölte, szemeim meg majdnem a kezébe maradtak. Távozás előtt még csináltam néhány fényképet,amin már a pajtásaik is láthatóak akik jöttek teázni. A belső részről sajnos nem tudtam, mert szerintem senki se veszi jó néven a fényképezgetnek körülötte ha fürdik, de a mosdókagylóból találtam példányt egy múzeumba, így mellékelem azt.       

 

Szerző: $Szeg$

2 komment

Címkék: fürdő

A bejegyzés trackback címe:

https://isztambul.blog.hu/api/trackback/id/tr801122468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Efendim 2009.12.08. 19:44:52

kösz az infókat, azt hiszem rövidesen én is tiszteletem teszem egyben. mondjuk még kiválasztás alatt van a helyszín. ez melyik?

$Szeg$ 2009.12.08. 20:06:52

@Efendim: Örülök ha segíthettem.Ez Isztambulban van az Istiklal utcáról kell lemenni a Galatasaray gimnázium és a metrómegálló környékén egy kis lejtős utcába.Kb 200métert kell lefele gyalogolni és látni fogod kiírva, hogy hamam,egy saroképület. Viszont ha erre konkrétan kíváncsi akkor megkérdezhetem egy barátom házszámra pontosan, hogy hol van!
süti beállítások módosítása