A kollégium úgy 30 percre van a besiktasi sulitól, Isztambul üzleti központjában Maslak-ban. A kollégiumba való bejutás sem volt egyszerű eset. Két ellenőrzőponton kellet átsuhanni ahhoz, hogy bejussunk a kollégiumba, így sikerült is megtanulni az első török szót: özel güvenlik avagy privát biztonsági őr (ezekről a nemes és fontos feladatott ellátó humanoidokról majd kicsit később). Az alábbi folyamat,azaz  hogy meggyőztük a biztonsági őröket és a kollégium „manager”-ét, hogy nem tálib zsoldosok vagyunk nem tartott többe cirka másfélóránál. De az igazi sokk csak ezután következett…

 - „Te ezt nézd bazmeg” - mondta Ádám, a srác a suliból, akinek útközben fény derült a nevére. Az a látvány, ami ez után a mondat után  fogadott akkora sokkot váltott ki belőlem, hogy úgy gondolom Ádám mondata előkelő helyen szerepelhetne a következő linken található felsorolásban: http://www.freeweb.hu/vacuum7/kackac/nyomtat/bazmeg.html.

Botond ajándéka nem volt más, mint egy kisüveges likőr. Ezt fel is hajtottam miután megláttam a törökök által WC-nek nevezett alkalmatosságot. Először azt hittem Ádám a hülye és ennek a zuhanytálcának kell lennie, de miután zuhanyrózsa látványa helyett egy lehúzó fityegett előttem, be kellett látnom hogy neki van igaza és ez valóban a WC. Ezután gyorsan értekeztem is MSN-en Ázsia több országát megjárt kedves barátommal Áronnal aki megerősítette feltevésünket. És mondta, hogy ne csodálkozzunk ha nincs papír, mert Ázsiában az emberek kézzel végzik a piszkos melót, közvetlenül papír beavatkozása nélkül. Ezek után rájöttem arra is, hogy mire is jó a vízzel teli kis teáskancsó a mellékhelységben. Ezután a  nagyszerű meglepetés után a szobánk már királyi lakosztálynak tűnt. Ez a feltevés nem is dőlt meg addig amíg nem feküdtem le, ugyanis amint vízszintbe helyeztem magam szomorúan észleltem, hogy az ágy 15 cm-rel rövidebb mint kellene.

Maslak 2

 

Egyébként beszéltem másnap kísérőnkkel Tufannal is , aki ugyancsak azt mondta amit Áron csak még hozzá tette, azt hogy tisztítási irányú tevékenységét mindenki bal kézzel végzi mert a balkéz a szerencsétlenebb kéz az ördöghöz közelebb álló, így csak azzal lehet ilyen irányú tevékenységeket végezni. Hozzá tette még azt is, hogy itt a kis dolgot is mindenki ülve végzi, ugyanis szerintük úgy egészségesebb.   

Napokkal később egyébként hozzászoktam az új mellékhelységhez. Egyetlen problémát még mai is a papír észrevétlen becsempészése jelenti. Amennyiben hasonló a helyzet mint Görögországban, akkor mindenki tudni fogja, hogy az európai arcok dugították el  WC-t, ezért kell „észrevétlenül becsempészni” a papírt.(Megjegyzés: Görögországban egyébként nem lehet beledobni a papírt a WC-be, ugyanis a görög vízelvezető csövek vékony keresztmetszete miatt sokkalta nagyobb a dugulás veszély). Eddigi itt töltött egy hetem alatt volt időm, számos előnyét és hátrányait összegyűjteni ennek a számomra új stílusú árnyékszéknek, de most csak a két legjobbat  említem.

Előny: Nincs WC ülőke. Higénikusabb, a papírból való fészekrakás ideje lejárt. Továbbá gondoljuk el, hogy ha ilyen WC van a házban egy tuti párkapcsolati váló ok kizárva.”Már megint miért nincs lehajtva a WC ülőke” szöveget senkinek se kell meghallgatni a párjától. Főleg ha az embernek több felesége is lehet (Az Iszlám vallás szerint, de manapság Törökországban nem túl népszerű ez a dolog) gondoljuk csak el ezt a szöveget, akár naponta több alkalommal és mindig különböző embertől…

Hátrány: Nos, hát ha az ember erősen ittas állapotban akarja használni, több pohárka Raki után, amikor már gömbölyű a cipőtalpa és az egyensúlyozás két talpon is embert próbáló feladat, akkor egészen vicces szituációk alakulhatnak ki.

 Maslak 3

Szerző: $Szeg$

4 komment

Címkék: koli maslak

A bejegyzés trackback címe:

https://isztambul.blog.hu/api/trackback/id/tr97954351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főúr 2009.02.20. 17:57:32

na Miki ezekután mellózük majd a kézfogást ha hazajöttél:)

Pincsi 2009.02.20. 18:18:38

Csáó Miki!
Ma is a te blogod csalta az egyetlen mosolyt az arcomra ebben a végtelen "örömökben" teli országban. Amúgy az általad leírtakat anno én is megtapasztaltam ,így igazán átérzem a szavaid súlyát!:DDD

$Szeg$ 2009.02.20. 18:23:17

@Pincsi: Kedves mélynövésű cimborám, Pincsi!Örülök, hogy örömet tudtam okozni.Amúgy mi a helyzet? épp a héten szeretnék invesztálni egy kosárcipőbe.Júniusba megyek haza remélem nyáron már ráérsz mert akkor megtanítalak, hogy kell szabályosan fa(u)ltolni:)

$Szeg$ 2009.02.20. 18:40:07

@Főúr: Oké, akkor visszatérhetünk a letérdelés majd kézcsókra.Nem is tudom miért váltottunk. Azért ennyire nem terhelhetett meg téged az állandó térdelés.....de mivel kompromisszum képes vagyok és megelégszem részedről a meghajlás majd pecsétgyűrű csókkal:DD
süti beállítások módosítása